Aktualności

Doradca Restrukturyzacyjny: Rejestr akcjonariuszy w postępowaniu upadłościowym i restrukturyzacyjnym

01.04.2020

W marcu br. w czasopiśmie Doradca Restrukturyzacyjny nr 19 [1/2020] ukazał się artykuł Bartosza Krzesiaka, Dyrektora Departamentu ECM w Domu Maklerskim Navigator SA, Adwokata Patryka Piwowarka w Domu Maklerskim Navigator SA oraz Radcy Prawnego Łukasza Treli z Kancelarii Prawa Restrukturyzacyjnego i Upadłościowego Tatara i Współpracownicy, pt. “Rejestr akcjonariuszy w postępowaniu upadłościowym i restrukturyzacyjnym”.

#dematerializacja #rejestr #dmnavigator #rejestrakcjonariuszy #dematerializacjaakcji


Webinar: Rejestr akcjonariuszy – obowiązkowa dematerializacja akcji | DM Navigator oraz JDP Drapała & Partners

01.04.2020

6 kwietnia (poniedziałek) godzina 10.00

Webinar

Rejestr akcjonariuszy – obowiązkowa dematerializacja akcji

Aby zapisać się na bezpłatne wydarzenie online, wypełnij formularz zgłoszeniowy:

FORMULARZ – REJESTRACJA

 30 czerwca 2020 r. to dla spółek akcyjnych i komandytowo-akcyjnych ostateczny termin na zawarcie umowy z podmiotem prowadzącym rejestr akcjonariuszy oraz wezwanie akcjonariuszy do złożenia w spółce papierowych dokumentów akcji.

Podczas wydarzenia razem z ekspertami z Kancelarii JDP DRAPAŁA & PARTNERS odpowiemy, jak z praktycznej strony bezpiecznie przeprowadzić dematerializację, nie narażając zarządu spółki na odpowiedzialność karną, ani cywilną, w tym wobec akcjonariuszy. Omówimy także rolę Domu Maklerskiego Navigator jako partnera merytorycznego udostępniającego nowoczesne narzędzia informatyczne mające na celu ułatwienie całego procesu dematerializacji zarówno emitentom, jak i akcjonariuszom.

Szczegółowy program wydarzenia:

  1. Przyczyny i konsekwencje wprowadzenia dematerializacji
  2. Proces dematerializacji w praktyce krok po kroku:
  3. Podmioty prowadzące rejestr akcjonariuszy
  4. Niezbędne czynności:
  5. wybór podmiotu prowadzącego rejestr,
  6. zawarcie umowy o prowadzenie rejestru,

iii. wezwania akcjonariuszy do zwrotu dokumentów akcji,

  1. przekazanie odpowiednich dokumentów do domu maklerskiego,
  2. otwarcie przez dom maklerski rejestru akcjonariuszy i następnie bieżące dokonywanie wpisów w rejestrze.
  3. Terminy i harmonogram
  4. Odpowiedzialność władz spółek za prawidłowe przeprowadzenie dematerializacji
  5. Obowiązki podmiotu prowadzącego rejestr oraz przykładowa aplikacja do obsługi rejestru udostępniona przez dom maklerski
  6. Alternatywne rozwiązania w stosunku do dematerializacji
  7. Przekształcenie w sp. z o.o.
  8. Przejęcie (w szczególności downstream merger przez zależną spółkę z o.o.)
  9. Przeniesienie majątku spółki akcyjnej do spółki z o.o oraz likwidacja spółki akcyjnej
  10. Wady i zalety powyższych rozwiązań.

Prezenterzy:

Bartosz Krzesiak – Dom Maklerski Navigator S.A.

Marcin Chomiuk – Kancelaria JDP DRAPAŁA & PARTNERS

Adam Usiądek – Kancelaria JDP DRAPAŁA & PARTNERS

#rejestr #rejestrakcjonariuszy #dematerializacja #dematerializacjaakcji #obowiazkowadematerializacja


Parkiet: Zmiany pod lupą

01.04.2020

Zapraszamy do lektury artykułu zawierającego wypowiedzi Bartosza Krzesiaka, Dyrektora Departamentu ECM w Navigator Capital Group, pt. “Zmiany pod lupą”, opublikowanego w dniu 01.04.2020 w dzienniku Parkiet.

Bartosz Krzesiak
Dyrektor
Tel. kom.: +48 662 028 247 | E-mail: bartosz.krzesiak@navigatorcapital.pl