Transformacja cyfrowa

Transformacja cyfrowa

0 %
firm w Polsce stawia na cyfryzację
0 %
menedżerów uważa, że cyfryzacja jest niezbędna
0 %
menedżerów uważa, że dzięki digitalizacji wzrosła efektywność pracy
0 %
firm jest na zaawansowanym etapie wdrażania cyfryzacji
0 %
firm korzysta z nowych technologii na co dzień

wyniki badania „BARIERY i TRENDY. Transformacja technologiczna firm w Polsce z uwzględnieniem perspektywy człowieka/ pracownika/konsumenta.”

Czym jest transformacja cyfrowa?

  • Transformacja cyfrowa to proces wykorzystywania technologii cyfrowych do tworzenia nowych lub modyfikowania istniejących procesów biznesowych w celu ich optymalizacji i udoskonalenia.
  • Stosując digitalizację procesów lub wprowadzając robotyzację powtarzalnych czynności firma może wygenerować realne oszczędności i wytwarzać powtarzalne i jednakowe jakościowo produkty niezbędne do masowej produkcji.
  • Transformacja cyfrowa jest złożonym procesem w którym firmy rewidują obowiązujące standardy, schematy postępowań i praktyki. Wprowadzając zmiany udoskonalają i przyśpieszają takie obszary jak m.in. produkcje, obieg dokumentów czy zarządzanie zasobami ludzkimi. 

Transformacja cyfrowa unowocześnia, upraszcza, optymalizuje procesy i sprawia, że są one SKALOWALNE

Znaczenie transformacji cyfrowej

Digitalizacja procesów biznesowych jest dla firm:

Koniecznością

Organizacje, które nie wprowadzą w odpowiednim czasie rozwiązań digitalizujących procesy mogą stracić walory konieczne do utrzymania konkurencyjności i pozycji na rynku.

Narzędziem

Transformacja cyfrowa wprowadzana w firmie jest narzędziem do usprawnienia i optymalizacji procesów w organizacji, a nie celem samym w sobie.

Nowymi możliwościami

Wdrożenie transformacji cyfrowej daje możliwości rozwoju i globalizacji firmy oraz wypracowania przewagi technologicznej i jakościowej na rynku.

Czym dla właścicieli firm jest transformacja cyfrowa?

Sposobem na zwiększenie efektywności 77%
Odpowiedzią na potrzeby Klienta 61%
Sposobem na zmniejszenie kosztów 60%
Sposobem na możliwości rozwoju 53%

Transformacja cyfrowa firm 2020. Raport z wyników badania

na jakie obszary wpływa transformacja cyfrowa?

Utrzymanie konkurencyjności na globalnym i stale ewoluującym rynku zależy od zdolności firmy do szybkiej adaptacji nowych technologii i optymalizacji własnych procesów wewnątrz struktur organizacji. Transformacja cyfrowa odgrywa kluczową rolę w obszarach:

  • Obszar relacji Klient – firma:
    • Konsumenci mają obecnie o wiele większy wybór produktów i usług niż kiedykolwiek wcześniej. Tylko firmy innowacyjne, które dostarczają najwyższej jakości produkty są w stanie między sobą konkurować o Klienta.
    • Równie ważna jest kwestia dostępności i środowiska zakupu. Przyjazny interface aplikacji, uproszczone procedury, zautomatyzowane rozwiązania i płatności, szybkość procesu, sugestie spersonalizowane pod Klienta sprawiają, że transakcja zawierana jest częściej, a konsumenci wiążą się z marką 
  • Obszar relacji pracownik – firma:
    • Transformacja cyfrowa zapewnia pracownikom proste, nowoczesne, bezpieczne i bardziej satysfakcjonujące środowisko pracy.
    • Powtarzalne czynności mogą zostać wyeliminowane i zastąpione usprawnieniami technicznymi co minimalizuje efekt wypalenia zawodowego i rutyny. 
  • Digitalizacja produktu:
    • Wykorzystywanie technologii do ulepszania produktu lub usługi, np. urządzeń inteligentnych lub aktywowanych głosem, usługi bardziej innowacyjnej i zapewniającej lepsze rozwiązania od ofert konkurencyjnych. 
    • Transformacja cyfrowa pomaga firmom pozostać w czołówce technologii i tworzy zwinną infrastrukturę niezbędną do ciągłego wprowadzania innowacji i dostosowywania się do szybkich zmian i wymagań konsumentów.
  • Optymalizacja
    • Wykorzystywanie digitalizacji poszczególnych etapów produkcji i ich automatyzacja pozwala zwiększyć skalę przy jednoczesnym przyśpieszeniu całego procesu. 
    • Transformacja cyfrowa pozwala wykluczyć błędy i uprościć proces. 
    • Sprawia, że wszelkie procesy są super skalowalne. 

TRZY WAŻNE FAKTY, DOTYCZĄCE digitalizacji PROCESÓW

Digitalizacja procesów biznesowych jest super skalowalna.

Cyfryzacja procesów biznesowych z wykorzystaniem robotów jest szyba do wdrożenia przy minimalnych kosztach.

Roboty można łatwo modyfikować i unowocześniać, aby dostosować się do zmian w biznesie

Ile trwa proces transformacji cyfrowej

  • Trwanie procesu transformacji cyfrowej jest bezpośrednio zależne od wielkości projektu.

  • Często podczas analizy procesów pojawiają się nowe, nieprzewidziane 

  •  

elementy transformacji cyfrowej

1. Definiowanie oczekiwań względem obszaru IT

‎Kluczowym zadaniem technologii, jest wsparcie i realizacja celów biznesowych organizacji. Dlatego niezmiernie ważne jest, aby zostały one dobrze zdefiniowane i umieszczone we właściwej perspektywie czasowej.

2.Ocena gotowości obszaru IT

Cyfrowa transformacja wymaga od obszaru IT nie tylko doskonałości operacyjnej ale także skalowalności, niezawodności, elastyczności oraz bezpieczeństwa systemów.

7 domen wpływających na efektywność modelu operacyjnego IT
  • Realizacja celów i oczekiwań strategicznych;
  • Model decyzyjny dot. IT;
  • Struktura i podział zadań;
  • Kompetencje IT, profile, model zatrudnienia.
  • Model współpracy Biznes – IT;
  • Ocena współpracy z IT przez Biznes.
  • Metodyki zarządzania projektami (i portfelem projektów);
  • Dokumenty związane z zarządzaniem projektami;
  • Realizowane kluczowe projekty.
  • Strategia usług, zarządzanie usługami i procesami IT;
  • Portfel i typy usług IT;
  • Model rozliczania usług;
  • Przegląd portfela aplikacji i standardów aplikacyjnych;
  • Ocena kluczowych systemów i aplikacji pod kątem vendor lock-in;
  • Ocena przystawalności systemów do bieżących potrzeb biznesu i planowanych kierunków rozwoju;
  • Model danych (koncepcyjny i logiczny);
  • Dostępna infrastruktura IT;
  • Wykorzystywane ośrodki przetwarzania danych, sieć, punkty styku z Internetem.
  • Polityka bezpieczeństwa IT;
  • Monitorowanie bezpieczeństwa;
  • Ciągłość działania;
  • Kopie zapasowe.
  • Proces budżetowania IT;
  • Wydatki inwestycyjne IT (CAPEX);
  • Koszty operacyjne IT (OPEX);
  • Stosunek CAPEX do OPEX;
  • Przychody z usług IT.

3. Opracowanie wymagań dla systemu i dostawcy

Zbieranie wymagań jest niezbędnym krokiem w każdym projekcie, ale wiele organizacji ma z tym problemy.

Właściwe zbieranie wymagań ma kluczowe znaczenie dla dostarczania wartości biznesowej z projektów IT, ale pozostaje nieuchwytnym
i kłopotliwym zadaniem dla większości organizacji. Wymaga kompleksowego podejścia do gromadzenia wymagań, w przeciwnym razie projekty konsekwentnie nie będą spełniać oczekiwań biznesowych.

4. Zarządzanie zmianą (Change Management)

Zarządzanie zmianą to proces planowania, wdrażania i utrwalania zmian w organizacji. Odnosi się do sposobu, w jaki firmy radzą sobie z modyfikacjami, takimi jak wdrażanie nowych technologii, dostosowania do istniejących procesów i zmiany w hierarchii organizacyjnej.

Przykłady wdrożenia transformacji cyfrowej

Usprawnienie procesów

Potrzeba biznesowa

Firma X korzystała z ….

Wypracowane korzyści

Firma X korzystała z ….

Coś

Potrzeba biznesowa

Firma X korzystała z ….

Wypracowane korzyści

Firma X korzystała z ….

Coś

Potrzeba biznesowa

Firma X korzystała z ….

Wypracowane korzyści

Firma X korzystała z ….

zaufali nam

ZESPÓŁ

Dorota Bury

Dyrektor Obszaru Doradztwa Technologicznego

Michał Zwierzchowski

Dyrektor ds. Wdrożeń i Rozwoju Technologii

Eksperci Navigator business Consulting

Jakub Vogtt

Doradca biznesowy, Prezes Zarządu w Navigator Business Consulting Sp. z o.o.

Grzegorz Sencio

Partner w Navigator Business Consulting Sp. z o.o.

Jacek Szwarc

Doradca biznesowy, Partner w Navigator Business Consulting Sp. z o.o.

Aktualności

Materiał ekspercki

TRANSFORMACJA CYFROWA PRZEDSIĘBIORSTWA

W erze cyfrowej, w której żyjemy, transformacja cyfrowa stała się nie tylko pożądaną zmianą, ale wręcz koniecznością dla przedsiębiorstw na całym świecie. Proces ten nie ogranicza się jedynie do implementacji nowych technologii, ale również wymaga zmiany kultury organizacyjnej, sposobu myślenia oraz modeli biznesowych.

  • Jakie są największe wyzwania i bariery w procesie transformacji cyfrowej, z którymi muszą się mierzyć przedsiębiorstwa?
  • Jakie konkretnie korzyści mogą osiągnąć firmy dzięki skutecznej transformacji cyfrowej?

Zapraszamy na rozmowę z Dorotą Bury, ekspertem w dziedzinie transformacji cyfrowej przedsiębiorstw. 

 

Krajowy System e-faktur

  • Od 1 lipca 2024 roku zasady wystawiania faktur sprzedaży, obieg faktur zakupowych, realizacja przelewów dla wszystkich podmiotów prowadzących działalność gospodarczą zmienią się w radykalny sposób. W życie wejdzie Krajowy System e-Faktur, który już dzisiaj wzbudza wiele emisji.

      • Jak się przygotować do zmiany?
      • Czy KSeF obejmie wszystkie podmioty w Polsce?
  • Zapraszamy na rozmowę z Jackiem Szwarcem, ekspertem w dziedzinie wdrożeń automatyzacyjnych, który opowie o nadchodzących zmianach.
 
 

OPTYMALIZACJA PROCESÓW

Optymalizacja procesów w przedsiębiorstwach ma kluczowy wpływ na efektywność, wydajność i konkurencyjność organizacji. Poprzez eliminację zbędnych kroków i zoptymalizowanie przepływu informacji, firmy zwiększają produktywność oraz obniżają koszty operacyjne.

  • Kiedy jest najlepszy moment na optymalizację?
  • Jak mierzyć efekty optymalizacji?
  • Jakich błędów unikać rozpoczynając projekt optymalizacyjny?

Zapraszamy na krótką rozmowę z Jackiem Szwarcem – Partnerem Navigator Business Consulting, ekspertem zajmującym się wdrażaniem projektów optymalizacyjnych.

 

OPTYMALIZACJA KOSZTÓW​

  • Optymalizacja kosztów w przedsiębiorstwie jest kluczowa dla zapewnienia rentowności i konkurencyjności firmy na rynku. 

  • Optymalizacja kosztów pozwala na znalezienie sposobów na zmniejszenie wydatków, jednocześnie utrzymując lub poprawiając jakość produktów lub usług. Dzięki temu przedsiębiorstwo może zwiększyć swoją rentowność, co pozwala na inwestowanie w rozwój firmy.

    Zapraszamy na krótką rozmowę z Grzegorzem Sencio – Partnerem Navigator Business Consulting, ekspertem zajmującym się wdrażaniem projektów optymalizacyjnych w której to naświetlimy 

 

ul. Twarda 18
00-105 Warszawa
tel.: +48 22 630 83 33

 

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Wypełnij krótki formularz kontaktowy, abyśmy poznali Twoje potrzeby i mogli odpowiedzieć na Twoje pytania
Wysyłając formularz akceptujesz politykę prywatności https://navigatorcapital.pl/klauzula-informacyjna

Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana i zostanie przekazana do odpowiedniego działu.
Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.

Zapisz się na newsletter

* Pole obowiązkowe